ODBORNÉ KNIHY:
KOLÁŘ, Jan. Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 260 s.
Ukázka k nahlédnutí zde.
KAPITOLY V ODBORNÝCH KNIHÁCH:
NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ a Jiří MAREŠ. Reflexe mezi lavicemi a katedrou. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 117 s.
Ukázka k nahlédnutí zde.
NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak… Brno: Masarykova univerzita, 2014.
Ukázka k nahlédnutí zde.
MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA, Hana KASÍKOVÁ, Hana HORKÁ, Veronika RODRIGUEZOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ a Michal DUBEC. Krajinou zkušenostně reflektivního učení. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 118 s.
Ukázka k nahlédnutí zde.
ČLÁNKY VE SBORNÍCÍCH A ODBORNÝCH ČASOPISECH:
NEHYBA, Jan a Jan KOLÁŘ. Proces učení ve skupinových reflexích u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013.
KOLÁŘ, Jan a Jan NEHYBA. Zpráva z konference Zkušenost-reflexe-učení. Pedagogická orientace, Brno: Česká pedagogická společnost, 2013, roč. 23, č. 2, s. 270-272.
KOLÁŘ, Jan a Jan NEHYBA. Group reflection in lecturers of personal and social development. The Journal of sports medicine and physical fitness, Italy (Torino): International Federation of Sports Medic, 2012, Volume 52, No. 6, Suppl 1, s. 7-8.
KOLÁŘ, J.; NEHYBA, J.; LAZAROVÁ, B. Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje. In Sborník příspěvků 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012.
KOLÁŘ, J.; NEHYBA, J.; LAZAROVÁ, B. Odraz sociálně-kognitivních teorií v činnosti lektorů pracujících se skupinou. In Sborník příspěvků 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012.
KOLÁŘ, J.; NEHYBA, J.; LAZAROVÁ, B. Osobnostně sociální rozvoj – o významu pojmu optikou pedagogického diskursu. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. od s. 349-355, 7 s.
NEHYBA, J.; KOLÁŘ, J.; HAK, M. Reflexe a její podoba v procesu učení a osobnostně sociálním rozvoji. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. od s. 356-361, 6 s.
KOLÁŘ, J.; LAZAROVÁ, B.; NEHYBA, J. Zkušenostně reflektivní učení v přípravě studentů pomáhajících profesí. In Teaching Psychology 2011.
KOLÁŘ, J.; NEHYBA, J.; LAZAROVÁ, B.; KNOTOVÁ, D. Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů. In Bargel, Miroslav; Jarosz, Ewa; Jůzl, Miloslav. Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Institut mezioborových studií, 2011. od s. 141-147, 7 s.
KOLÁŘ, J.; NEHYBA, J. Soft skills jako součást osobnostně sociálního rozvoje v informační a knihovnické profesi. Ikaros [online], roč. 14, č. 9, 2010, 5 s.
DOLEŽALOVÁ, I.; KOLÁŘ, J. Zpráva o vzniku Akademického centra rozvoje soft skills v Brně. Ikaros [online], 13, 9, 2 s. 2009.
KOLÁŘ, J.; LAZAROVÁ, B. K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 133+79el.
BRÜCKNEROVÁ, K.; KOLÁŘ, J. Akademické centrum osobnostního rozvoje – hledání možností realizace osobnostní přípravy v rámci vysokoškolské přípravy pedagogických pracovníků. In Interakcia učitela a študenta v procese vysokoškolskej výučby. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2007. od s. 78-82, 182 s.
LAZAROVÁ, B.; KOLÁŘ, J. Osobnostní příprava studentů pedagogických oborů. In Knotová, Dana – Hloušková, Lenka – Zavadilová, Kateřina. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno: Konvoj, 2007. od s. 170-177, 201 s.
KOLÁŘ, J.; SOJÁK, P. Občanské sdružení Educatio – postaru, a přece jinak. Gymnasion – časopis pro zážitkovou pedagogiku, Praha: Prázdninová škola Lipnice, 6, od s. 75-78, 148 s. 2006.
KOLÁŘ, J. Rozvoj osobnostní kompetence budoucích pedagogů – nová cesta ke starému cíli? In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická. U 10. Brno: FF MU, 2005. od s. 155-163, 190 s.
KOLÁŘ, J. Využití psychoterapie v přípravě budoucích učitelů. In Absolventské teoretické práce frekventantů V. Komunity Skálova institutu Sebezkušenostního pětiletého psychoterapeut. výcviku ve skupinové psychoterapii. Praha: Skálův institut, 2004. od s. 74-78, 252 s.
KOLÁŘ, J. Programy s uživateli drog – realita či vize? Sociální práce/ Sociálna práca, Brno: ASVSP, 2004, 2, od s. 121-137, 171 s. 2004.
KOLÁŘ, J. Terénní programy s uživateli drog – druhá strana mince. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická. U 9. Brno: FF MU, 2004. od s. 185-192, 208 s.
REDAKČNÍ ČINNOST:
2007 – 2009: Redaktor časopisu Gymnasion – časopisu pro zážitkovou pedagogiku, rubrika Aplikace.